*본 자료는 티스토리 블로그 융합두뇌대학교 운영자
융합두뇌가 상세한 해설을 직접 저술한 것입니다.
**첨부 PDF파일(빈칸 시험지, 빈칸 답) 다운로드 가능 (아래)
고등학교 NE능률 영어 (김성곤 저) 1과: Final Touchdown 본문 빈칸과 빈칸 답 입니다.
시험에 나오는 1. 중요 문법 구문 2. 주요 단어 위주로 정라했습니다.
PDF 로 작성하였고 파일은 첨부되어 있습니다.
편집 가능한 전문 파일 원하시면 댓글 남겨 주세요. (아래 글은 빈칸 답 입니다)
The Final Touchdown.
<본문 1>
1. 경기 시간 단 2분을 남기고, 양 팀은 공을 차지하기 위해 싸우고 있었다.
With only two minutes to play(용법 : 형용사적 ), both teams were ( fighting )[동명사/분사] for the ( football ).
2. 이 경기는 윈스턴 고등학교 4학년 학생들의 마지막 홈 경기였고, 그들은 이기려는 의지가 확고했다.
It was the last home game for the ( seniors ) of Winston High, and they ( were )( determined )( to )( win ).
3. 저녁 내내 박빙의 경기였었기 때문에, 각 팀의 핵심 선수들은 필드를 떠나지 않았다.
( Since ) it [had been/have been] a ( close )( game ) the whole evening, the best players of each team [hadn't/haven’t] ( left ) the ( field ).
4. 윈스턴 고의 감독이 마침내 승리가 자신들의 것임을 알았을 때, 사이드라인에 있던 모든 4학년생 선수들은 마지막 몇 초간 뛸 수 있도록 허락받았다.
( Once ) Winston High's coach ( finally ) knew that[생략 가능/불가능] ( victory ) was [their/theirs], all the ( seniors ) on the sidelines ( were )( allowed )( to ) play for the last few seconds.
5. 그 4학년생 선수 중 하나인 Ethan은 특히 기뻤다.
One of the [senior/seniors], Ethan, was ( especially ) happy.
6. 그는 이전에 어떤 경기에서도 뛰어본 적이 없었다.
He had never ( played ) in [any/some] of the [game/games] before.
7. 이제, Ethan은 마침내 잔디를 밟을 기회를 얻게 된 것이었다.
Now, Ethan was finally getting the ( chance ) to step(용법: 형용사적 ) onto the grass.
8. 상대 팀이 공을 놓쳤을 때, 우리 선수 중 한 명이 공을 집어 빠르게 뛰었다.
When the rival team ( dropped ) the ball, one of our players ( received ) [it/them] and ( quickly )( ran ) down the field with [it/them]
.
9. Ethan은 그를 따라잡기 위해 그의 바로 뒤에서 뛰었다.
Ethan ran right ( after ) him to ( catch )( up ). →용법: 부사적
10. 우리 선수가 엔드존에 좀 더 가까워졌을 때, 그는 왼쪽 뒤에 Ethan이 있는 것을 보았다.
As our player ( got )( closer ) to the end zone, he saw Ethan ( behind ) him on his left.
11. 곧장 앞으로 달리는 것 대신에, 그 선수는 Ethan이 터치다운 득점을 할 수 있도록 친절하게 Ethan에게 공을 패스했다.
Instead of running straight ( ahead ) , the player [kind/kindly] passed the ball to Ethan ( so )( that ) he could ( score ) a touchdown.
<본문 2>
1. 모든 시선이 Ethan을 향했다.
All ( eyes ) were [on/at] Ethan.
2. 그의 손에 들린 공과 함께, 모든 것이 할리우드 영화의 한 장면처럼 천천히 움직이는 듯 했다.
With the ball in his hands, everything seemed ( to ) be moving [in/at/on] ( slow )( motion ), like in a Hollywood movie.
3. 사람들은 그가 엔드존을 향해갈 때 그에게 시선을 고정했다.
People ( kept ) their eyes [on/at] him ( as ) he ( made )( his )( way )( to ) the end zone.
4. 그들은 Ethan이 경기 종료 직전 골 라인을 넘어선 것을 보았다.
They saw him [cross/crossing/to cross] the goal line right before the clock ( ran )( out ).
5. 뜻밖에 모든 관중들이 손을 흔들며 벌떡 일어섰다.II
( Unexpectedly ), everyone in the crowd ( leapt )( to )( their )( feet ) with their hands in the air.
6. 그들은 Ethan을 향한 들뜬 외침과 끝없는 환호성을 터뜨렸다.
They were ( bursting ) with [excited/exciting] shouts and [unending/unended] ( cheers ) for Ethan.
7. 이 순간, Ethan의 그 모든 노고와 헌신이 영광으로 보상 받고 있었다.
In this moment, all of Ethan's ( hard )( work ) and ( dedication ) was [being rewarded/rewarding](→동명사/분사) [with/for] ( glory ).
8. Ethan의 터치다운으로 경기에서 이긴 것은 아니었지만, 그것은 기억할만한
가치가 있을 것이다.
Ethan's touchdown didn't win the game, but it will be ( worth )( remembering ).
9. 이쯤 되면 여러분은 아마 이유를 궁금해할 것이다.
By now you're probably [wondered/wondering] ( why ).
<본문 3>
1. Ethan은 키가 단지 5피트(152.4cm)이고, 그의 다리는 부자연스럽게 바깥으로 구부러졌다.
Well, Ethan is only five feet tall, and his legs ( unnaturally )( bend )( away ) from each other.
2. 그는 걷고, 뛰고, 움직이는 게 어렵다.
It is ( hard ) [of/for] him ( to ) walk, run, or move ( around ).
3. 그의 상태 때문에, 그는 큰 도시에 있는 붐비던 고등학교를 떠나기로
결정했다.
[Because/Because of] his ( condition ), he decided ( to )( leave ) his crowded high school in the big city.
4. Ethan은 고등학교 1학년 도중 우리 학교로 전학 왔다.
He ( moved )( to ) our school ( in ) the ( middle ) of his first year in high school.
5. 이듬해 여름, Ethan은 감독에게 2학년으로서 풋볼팀에 들어갈 수 있는지 물어보았다.
That following summer, he ( asked ) the coach [if/that/whether] he could ( join ) the football team as a ( sophomore ).
6. 감독은 처음에 망설였지만, 결국에는 Ethan을 연습에 오도록 허락했다.
The coach wasn't sure ( at ) first, but in the end he ( allowed ) Ethan ( to ) come to ( practice ).
7. Ethan은 신체적 한계와 상관없이, 그 팀의 다른 모든 선수들만큼이나 열심히
연습했다.
( Regardless )( of ) his ( physical ) [differences/difficulties], Ethan ( worked ) just ( as )( hard )( as ) every other [player/players] on the team.
8. 비록 팀의 어떤 경기에서도 절대 중요한 선수가 될 수 없다는 것을 알았지만, Ethan은 매일매일 연습에 열과 성을 다했다.
[Although/Despite] he knew (생략: that ) he would never be a ( valuable ) player in [any/some] of the team's games, he ( poured ) his heart and soul ( into )( practice ) every day.
<본문 4>
1. 그러나 시간이 지나면서 Ethan은 다른 방식으로 팀에 중요한 사람이 되었다.
Over time, ( however ), Ethan became ( valuable ) [to/for] the team in ( different ) ways.
2. 경기에 대한 그의 열정은 팀 내 모든 선수에게 자극을 주었다.
His ( passion ) [to/for/of] the ( game ) [was/were] an ( inspiration ) [to/for/of] all his [teammate/teammates].
3. Ethan이 선수들에게 동기를 부여하고 격려했기 때문에, 선수들은 그의 가장 열정적인 팬이 되었다.
[Because/Because of] Ethan ( motivated ) and ( encouraged ) them, they became his most ( passionate ) fans.
4. 매일매일 Ethan의 미소와 긍정적인 태도, 엄청난 노력을 보는 것은 모두의 기운을 북돋웠다.
Day in and day out, ( seeing )[←동명사/분사] Ethan's smile, ( positive ) ( attitude ), and ( hard )( work )( lifted ) [everyone/everyone's] ( spirits ).
5. 매 경기 직전에, Ethan은 의욕을 높이는 말을 해주며 항상 팀의 중심에 있곤 했다.
Right before every game, Ethan would always be in the middle of the group [offered/offering](←동명사/분사) ( motivational ) words.
6. Ethan은 사람들을 침착하게 하고, 그들의 최고의 능력을 끌어내는 특별한 재능이 있었다.
He had a special ( talent ) for [calming/calmed] people ( down ) and ( bringing )( out ) [the best/best] in [them/themselves].
7. Ethan은 윈스턴 고등학교의 가장 큰 지지자이기도 했다.
Ethan was also Winston High's ( loudest )( supporter ).
8. 그는 항상 사이드라인에서 각 플레이를 유심히 관찰했다.
He always ( observed ) each [play/plays] [careful/carefully] from the sidelines.
9. 경기장에서 실제 플레이를 하는 선수는 아니었을지라도, Ethan의 마음은 항상 같은 팀 선수들과 함께했다.
( Although ) he wasn't the one [making/made](동명사/분사) the [actual/actually] plays on the field, Ethan's ( mind ) was always right there with his teammates.
10. 모두가 풋볼을 향한 Ethan의 사랑을 느낄 수 있었고, 코치들은 그의 헌신을 존경했다.
Everyone could ( sense ) his love for football, and the coaches ( admired ) his ( commitment ).
<본문 5>
1. 지난 3년간, Ethan은 삶이라는 경기에서 우리 모두를 가르쳐왔다.
[For/Since] the past three years, Ethan ( has )( been )( schooling ) us all in the ( game )( of )( life ).
2. 그는 팀에서의 역할이 작을지라도 모두가 팀의 성공을 위해 중요하다는 것을 항상 일깨워준다.
He always ( remind ) us [that/what/which] everyone [is/are] important [to/for] a [team/team's] [success/succeed], ( though ) their [role/rule] on the team may be small.
3. 팀의 최고 선수가 되기 위해 모든 노력을 쏟아붓는 대신에, Ethan은 팀을 더 좋게 만들기 위해 할 수 있는 모든 것을 해왔다.
Instead of ( putting ) all his ( effort )( into ) [try/trying] [being/to be] the [team/team's] best player, he ( has )( done ) everything [생략: that ] he can ( to ) make the team ( better ).[←용법: 부사적 ]
4. Ethan이 우리에게 보여준 것처럼, 우리 주변 사람들의 기운을 북돋워 주는 것 역시 큰 가치가 있는 것이다.
( As ) Ethan [has shown us/has shown to us], ( lifting )( up ) those around us [is/are] also ( of )( great )( worth ).
5. 우리가 다른 사람이 빛나도록 도와주었을 때, 그 빛은 그에 대한 보답으로 우리를 비출 것이다.
When we help [another/other/others] [shine/to shine/shining], their light will shine on us ( in )( return ).
6. 그렇다, 때로 최고가 되는 것보다 더 나은 것이 있다.
Yes, sometimes there [is/are] something ( better ) than being[동명사/분사] ( the )( best ).